وزير آموزش و پرورش خبر داد:

تاسیس مدارس غیر دولتى بر اساس شرایط خاص/ جمع بندی تغییرات در کتب درسى مدارس


حمید رضا حاجی بابایی گفت: تاسیس مدارس غیر دولتی دارای شرایطی است و به مدارسی مجوز داده می شود که واجد شرایط و بر اساس نیاز منطقه باشد


حمید رضا حاجی بابایی اظهار داشت: مجوز تاسیس مدارس غیر دولتی به مناطقی داده می شود که شرایط مورد نیاز را داشته باشند.

وزیر آموزش وپرورش در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت ، در پاسخ به برخی ادعاها درباره خالی ماندن صندلی بسیاری از مدارس غیر دولتی و صدور بی رویه مجوزهای تاسیس مدارس غیر دولتی بویژه در شمال شهر تهران گفت: تاسیس مدارس غیر دولتی بر اساس شرایطی انجام می شود و این گونه مدارس بر اساس نیاز منطقه و شرایط خاصی تاسیس می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: البته ممکن است برخی از این مدارس مازاد بر نیاز منطقه تاسیس شوند که در آن صورت وزارت آموزش وپرورش مکلف است در صورت بروز چنین مسئله ای، موضوع را پیگیری و بررسی لازم را به عمل آورد.


جمع بندی نهایی تغییرات بنیادی کتب درسی در آموزش وپرورش

حاجی بابایی در ادامه درباره تغییرات کتب درسی گفت: تغییرات کتب درسی به دو صورت جزئی وعمقی انجام می گیرد که تغییرات جزئی ممکن است هر سال صورت گیرد.

وزیر آموزش وپرورش افزود: به طور مثال ممکن است یک عنوان درسی لازم باشد 20 بار تغییر کند که این جزء تغییرات جزیی محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: یک نوع دیگر تغییرات کتب درسی؛ عمقی وبنیادی است که این تغییرات بنیادی درآموزش وپرورش آغاز شده وهم اکنون جمع بندی نهایی در مورد کتب درسی پایه اول ابتدایی به اتمام رسیده است.

حاجی بابایی اظهار داشت: تغییرات بنیادی و کلی بر خلاف تغییرات جزئی، یک بار انجام می شود و برای چندین دهه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا